abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 juli 2010 @ 13:58:38 #1
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_84701470
Het vorige deel: <Slank 1112 Waar Coco haar eerste topic ooit opent ! >

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, ommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kan een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen! Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: O Ontbijt T Tussendoortje L Lunch D Diner S Sport Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

Teruggeplaatst van "http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Slank"

[ Bericht 48% gewijzigd door _Calimero_ op 31-07-2010 14:06:27 ]
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:00:35 #2
277802 _Calimero_
pi_84701518
Mijn laatste post:

quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:51 schreef kwakz0r het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lijstje
s- insanity fitness test (dag 1)
o- 4 crackers met pindakaas
l- 2 boterhammen met ham, stukje gegrilde kipfilet
t- paprika
d- gestoofde kabeljauwfilet, ovenfrietjes, worteltjes
t- zoetzure zilveruitjes

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_84701637
Hoi.

SPOILER
Niet echt mn dag geloof ik :')

Wel blij met die 4 kilo eraf trouwens en ook blij met mijn beweging, dat voelt gewoon heel erg goed en misschien zou je t bijna verslavend kunnen noemen... En ook met mn eten ben ik blij, vooral eigenlijk dat ik niet het gevoel heb dat ik veel moeite moet doen :+

Lijsjte van vandaag
O: beschuitje met rookvlees en een schijf meloen.
L: twee sneeën brood, een met rookvlees en een met hagelslag en een glas vruchtensap.
T: Pruim
D: gebakken aardappeltjes, courgette en spek
T: geen idee verder nog, misschien wat alcoholisch of chocolade ofzo :') Of gewoon een appel, weet ik t...
compact en kleverig.
pi_84701667
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:00 schreef _Calimero_ het volgende:
Mijn laatste post:
[..]

SPOILER
Ben niet de enige dus vandaag :')

En ja, ik weet dat het 'onzin' is... :X
compact en kleverig.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:06:53 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84701685
hoi.
Niet meer actief op Fok!
pi_84701808
Hoi!
Moet aan m'n presentatie werken!
Schop me weg...
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:12:17 #7
277802 _Calimero_
pi_84701845
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ben niet de enige dus vandaag :')

En ja, ik weet dat het 'onzin' is... :X
Das mooi! Sta jezelf dan niet teveel toe om negatieve gedachtes over jezelf te hebben, als je al weet dat ze eigenlijk toch niet kloppen.

Wat mij vaak helpt is om bepaalde gedachtes gewoon wat meer los te laten:.
Als ik denk "gedsie wat is mijn buik toch dik en blubberig' Kan ik wel heel hard daarnaast denken "mijn buik is niet dik, hij is best oke" maar die eerste gedachte gaat daarmee niet echt weg..
Door te denken " misschien is hij dikker dan sommige andere buiken en dunner dan sommige andere buiken, maar eigenlijk verandert dat allemaal niks. want nu op dit moment blijft mijn buik hetzelfde, dus heeft het ook geen zin om 'm dik of dun te benoemen. Sterker nog, ik ga me alleen maar dikker voelen door mijn buik dik te noemen.

Zo gaat dat een beetje in mij hoofd in ieder geval, en ik probeer mijn mening niet teveel als waarheid te gaan zien (mening: buik is dik, waarheid:buik heeft omtrek van x cm. Wanneer iets dik of dun wordt gevonden is dat een oordeel, daar is geen objectieve maat voor)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:12:37 #8
236335 neen
schone schijn
pi_84701851
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:18 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

huh ik snap het niet, wat heb ik gemist?
Waarom ben je in een rehabilitatiecentrum geweest dan? was je daar opgenomen? en zijn dat soort dingen fijn? :?
:P
Ik deed er vrijwilligerswerk.

Net lekker ontbeten :') kaiserbroodjes enzo, even de draad oppikken hier en weer lopen enzo. Schop onder m'n dikke hol! Teveel strakke shirtjes mee zag ik op de fotos :')
het lijkt niet wat het is
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:13:18 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84701875
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:12 schreef neen het volgende:

[..]

:P
Ik deed er vrijwilligerswerk.
Dat dacht ik al :P. Wilde je ons bewust op het verkeerde been zetten? }:|.

Waar was het trouwens?
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:13:50 #10
277802 _Calimero_
pi_84701886
ahhhh dat verklaart een hoop :+

Succes met lopen, wanneer ga je voor het eerst weer lopen? vandaag?
pi_84701894
Oekraine toch?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:14:35 #12
277802 _Calimero_
pi_84701905
*Kick* naar mevrouw Puff en gelijk naar mezelf: ik moet wassen, opruimen/schoonmaken, een verslag schrijven en boodschappen doen }:|
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:15:35 #13
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84701936
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:57 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Kwak
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:17:45 #14
236335 neen
schone schijn
pi_84702000
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat dacht ik al :P. Wilde je ons bewust op het verkeerde been zetten? }:|.

Waar was het trouwens?
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:14 schreef conleche het volgende:
Oekraine toch?
Idd, altijd sfeervol en gezellig ^O^

quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:13 schreef _Calimero_ het volgende:
ahhhh dat verklaart een hoop :+

Succes met lopen, wanneer ga je voor het eerst weer lopen? vandaag?
Als het vanavond droog is moet ik maar even een rondje lopen, maarja misschien ben ik vanavond ook wel in de kroeg en dan wordt het dus morgenochtend. Nu in ieder geval niet want het regent :')

Zijn er nog belangrijk dingen eigenlijk die ik heb gemist?

[ Bericht 1% gewijzigd door neen op 31-07-2010 14:23:33 ]
het lijkt niet wat het is
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:19:09 #15
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84702042
@ cali: deze twee foto's vond ik het confronterendste... ik voelde me namelijk echt mooi op die momenten...en ik zie nu zo goed hoe dik mn buik (weer) is... ik begin een appel te worden, waar ik altijd een peer was, en dat is niet alleen lelijk maar ook ongezond...

SPOILER
Kwak
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:21:15 #16
277802 _Calimero_
pi_84702083
O,nog even een lijstje:

O: 3x rijstwafel met kaas en jam
L: 2x brood met avocado en ei
T: fruit
D: pasta met rode saus en groente
T: een glas cointreau met kop thee erbij

SPOILER
pi_84702189
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:19 schreef kwakz0r het volgende:
@ cali: deze twee foto's vond ik het confronterendste... ik voelde me namelijk echt mooi op die momenten...en ik zie nu zo goed hoe dik mn buik (weer) is... ik begin een appel te worden, waar ik altijd een peer was, en dat is niet alleen lelijk maar ook ongezond...

SPOILER
Niet doen. Is zinloos. Maar het is moeilijk uit te voeren inderdaad. Als je de foto's rot vind kan je ze altijd weggooien of verstoppen.
Al zou ik liever hebben dat ik me mooi voelde en dat het tegenvalt bij op foto's kijken, dan wat ik vaker heb:
Wel m'n best gedaan er leuk uit te zien, maar dan me niet op m'n gemak voelen, zodat ik verre van straal. Geloof me, dat is erger. }:| Beter voel je je goed :)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:24:31 #18
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84702194
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:21 schreef _Calimero_ het volgende:
O,nog even een lijstje:

SPOILER
SPOILER
Kwak
pi_84702277
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:21 schreef _Calimero_ het volgende:
O,nog even een lijstje:

SPOILER
Heel pure chocolade nemen dan, daar eet je echt stukken minder van!

En misschien moet je je lijstjes gewoon wat voller maken? Jij sport zoveel dat dat best kan! Volgens mij ben je gewoon geschrokken van die idiote dietist die zei dat je veel at. Die boktor wist natuurlijk niet dat je zoveel verbrandde met sporten.
pi_84702297
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:19 schreef kwakz0r het volgende:
@ cali: deze twee foto's vond ik het confronterendste... ik voelde me namelijk echt mooi op die momenten...
Foto's tonen zoveel níet.

Daarbij vind ik je niet lelijk op die foto's staan, hooguit zit je haar niet zo leuk als ik van je gewend ben, op die keukenfoto.
Je kleren zijn niet stom, maar natuurlijk kan je zien dat je dik bent, in die kleren. Er zijn geen kleren die dat kunnen veranderen.

Als je het leuk vindt om te horen: ik vind je een leuke meid. Erg slim, humoristisch, met zelfspot, met wat persoonlijke problemen maar geen onmatig zelfmedelijden. En indrukwekkend, met je werk en studie en hemels gezang. Niet verbazingwekkend dat dat een leuke jongen aantrekt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:31:56 #21
277802 _Calimero_
pi_84702390
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:32:53 #22
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84702414
dankjewel sigme O+

opmerking over haar bevestigt trouwens wat ik zelf ook al een beetje vind... zodra t iets meer uitgegroeid is gaat de shcaar erin voor een ander model, want dit is niks. het zit nl. altíjd zo als op de keuken foto, en t staat me niet. :N

ik zit ook te zaniken hoor. ik zou er gewoon het liefste zonder moeite weer zo uitzien als in 2008, maar dat gaat niet, en ik was toen veel ongelukkiger dan nu - met een kutvriendje die kut deed....
Kwak
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:37:15 #23
277802 _Calimero_
pi_84702549
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:27 schreef conleche het volgende:

[..]

Heel pure chocolade nemen dan, daar eet je echt stukken minder van!

En misschien moet je je lijstjes gewoon wat voller maken? Jij sport zoveel dat dat best kan! Volgens mij ben je gewoon geschrokken van die idiote dietist die zei dat je veel at. Die boktor wist natuurlijk niet dat je zoveel verbrandde met sporten.
nee hoor, dit is mijn weekendlijstje.

doordeweeks probeer ik nog steeds als basis vast te houden dat ik ontbijt + 5/6 boterhammen + avondeten eet.Met hier en daar wel variatie daarin hoor,maar das mjin richtlijn.

Het maakt niet uit wat ik koop voor eten, de verpakking moet leeg óf ik moet er echt vol van zitten ,whichever comes first :') en eerst ging het écht heel goed en had ik die momenten 1x per 2 weken,en nu is het weer elke 2, 3 dagen raak. dus dat patroon moet doorbroken worden.
Maar ik heb de laatste tijd wel heel veel nieuwe zelfinzichten opgedaan w/
pi_84702553
Zie! Fotogenieker maakt niet gelukkiger!

Overigens geloof ik wél in dingen doen waarvan je je goed zou moeten gaan voelen in de hoop je goed te gaan voelen. Vooral omdat het alternatief (ongelukkig blijven mokken en daarbij passende handelingen verrichten) in geen geval goed is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:38:27 #25
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84702582
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:31 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')